CopywriterNS blogg
Läs om kärleksfull copy, insikter, reklam, AI-texter, varumärken, content writing och konsten att skriva en call to action som konverterar utan kullerbyttor.
2016
Allt om blödarsjuka på samma ställe
Hur känner jag igen en blödning? Vad ska vi tänka på inför en resa? Vilka idrotter bör man undvika? Tillsammans med Klapp & co har vi tagit fram en app och en webbplats för barn och ungdom med blödarsjuka. Ett intressant och viktigt uppdrag, där vi på Ristretto sthlm skrev all copy.
Under våren har vi jobbat med lanseringen av Helsa tillsammans med Qre/Ellermore. Helsa är ett av landets största sjukvårdsföretag som erbjuder vård till både privatpersoner och företag. Se filmen om Helsa här. Manuset är skrivet av oss på Ristretto Stockholm.
Se oss, tyck om oss
och lämna oss aldrig
Reklaminvesteringarna ökar med 4,2 procent i år och når nytt all time high. Det spår IRM i sin reviderade prognos. Det här innebär större brus och kräver riktiga smarta reklamlösningar. Flest argument eller högst röst vinner inte. Inget nytt under solen, i och för sig. Men viktigt att tänka på när hjulen snurrar allt snabbare. Annars är det lätt att köra ner i diket.
Made in
öppna landskap
Spelar det någon roll varifrån smörgåsskinkan, lammkorven eller leverpastejen kommer? Nu vill organisationen Svenskt kött få alltfler att välja kött från Sverige. I annonser och banners berättar bönderna själva om fördelarna med att lägga en svensk biff på grillen. Kampanjen har gått i bland annat Buffé, Amelia, Hunger, Allt om Mat och Gourmet.
Copy: Ristretto Stockholm
Byrå: Ellermore
Leon Nordin, en av de riktigt stora inom svensk reklam, gick bort i förra veckan. Ingen kunde som Leon Nordin läsa av nationalsjälens innersta och förstå svenskens drivkrafter, skriver Björn Rietz i Resumé. Dessutom var Leon en mycket duktig copywriter.
Läs mer här >>>
Hur låter ditt företag?
Mjukt, kaxigt, traditionellt eller kanske ultramodernt? Ja, hur uppfattas ditt företag av kunderna? Vilken ton ska kommunikationen ha och vilka kärnvärden väger tyngst?
För att vinna matchen över konkurrenterna behöver du en plattform för din kommunikation. Plattformen är ett strategiskt verktyg som hjälper dig att kommunicera rätt i alla kanaler.
Allt fler företag inser värdet med en kommunikativ plattform. Prata gärna med oss, så visar vi några case.
Arkiv
Länkar
Etiketter
copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder hemsida med säljande ord copywriter skriver om bilar copy för hemleveranser copy firar påsk guldägg texter som säljer konsten att skriva kärnvärden surdegscopy kampanj mattor & copy fondtexter snygg copy solig reklam kyliga texter glassreklam copy till eizo golvande ord copywriterns tips konsten att skriva slogans texter till hemsidan brödtext innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter reklamfilm copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy bygger varumärke reklam saknar du ord? innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter copytips försäkringscopy bilcopy copywritern bloggar digital copy varumärken matcopy copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden webbtexter reklam i siffror copywriter till golvföretag seo-copy banners som säljer webbcopy copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till sajten julreklam reklamnyheter klimatcopy copywriter till it-arena nya webbtexter content rätt innehåll, rätt smart ux-copy sms-texter copydags, copywriter, content writer, seo-texter reklam i sociala medier artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till ny hemsida texter till it-dagar ölreklam copy till webben contentcase webbcopy fonder finanscontent