CopywriterNS blogg
Läs om kärleksfull copy, insikter, reklam, AI-texter, varumärken, content writing och konsten att skriva en call to action som konverterar utan kullerbyttor.
2015 > 11
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Arkiv
Länkar
Etiketter
surdegscopy sms-texter kampanj fondtexter content nya webbtexter kyliga texter copywriter till it-arena golvande ord reklamnyheter texter till sajten sanna mina ord konsten att skriva slogans stockholms bästa mattcopy innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copywriter webbcopy gröna texter banners som säljer copywriter till golvföretag copy svenskt kött webbtexter några ord om kärnvärden reklam innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent webbcopy fonder copywriter skriver om bilar copy för hemleveranser texter till ny hemsida copy firar påsk texter som säljer konsten att skriva kärnvärden reklam i sociala medier varumärken digital copy matcopy copywritern bloggar bilcopy försäkringscopy copytips seo-texter guldägg artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till it-dagar ölreklam copy till webben hemsida med säljande ord contentcase copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign saknar du ord? reklam i siffror copy bygger varumärke copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, reklamfilm seo-copy matreklam copy till fönsterkatalog bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan copywritern och korvgubben brödtext texter till hemsidan julreklam copywriterns tips copy till eizo glassreklam klimatcopy solig reklam snygg copy rätt innehåll, rätt smart ux-copy mattor & copy copydags, copywriter, content writer,