heJ! Välkommen till CopywriterNS blogg
Här läser du om kärleksfull copywriting, insikter, reklam, AI-copy, varumärken, content writing och konsten att skriva en call to action som konverterar utan kullerbyttor.
2015 > 11
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Arkiv
Länkar
Etiketter
copy till städ- och byggföretag strategisk copy webbcopy fonder bli copykund contentbyrån i stockholm design busfin copy copywriter skriver om bilar ord som säljer ölreklam copy misslyckad kampanj texter till ny hemsida lugnande copy guldägg hyr en copywriter reklam i sociala medier seo-texter copywriter med koll copydags, copywriter, content writer, mattcopy sms-texter försäkrad text ux-copy copy bilförsäkring höstkampanj copy som bygger relationer säljande design content vassa copywriters solig reklam ord på guldvåg säljande kampanjer skribenter glassreklam copywriter till it-arena kampanjtips golvande ord kampanjplanering julreklam texter till sajten copyrätt sanna mina ord planera hösten copywritern och korvgubben content försäkring innehållsmarknadsföring copywriter trygg-hansa ai-texter som fungerar kapitalförvaltare taktisk copy välgörande ord kampanjcopy höstcopy idékoncept bästa texterna copysamarbeten ai-texter copywriters finfina kampanjtips banners som säljer copy hela vägen copywriter till golvföretag överlåt copyn till bästa byrån reklam i siffror webbtexter marknadsrätt några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen innehåll för stockholms entrémattor annonskampanj seo-texter bankcopy finansiella texter förbättrar dina ai-texter copy som säljer texter som säljer stockholms bästa mattcopy seo-copy copytips copywritern bloggar webbcopy försäkringscopy saknar du ord? copywriter säljande texter bilcopy digital copy varumärken matcopy copy till hemsidan copywriter hemförsäkring copy-sommar copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copy till hösten reklam höstord copy bygger varumärke rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött hjälp med copyn reklamfilm ai-copy gröna texter annonstext matreklam ord som flyger copy till fönsterkatalog copybyrån i stockholm bra innehåll copy & innehåll försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copytext copywriter som håller sig på mattan benny karlsson, senior copywriter brödtext reklamregler texter till hemsidan konsten att skriva slogans texter copywriterns tips copy till aktsams nya hemsida copy till eizo reklamnyheter copytjänst klimatcopy copyreklam kyliga texter text till hemsidan nya webbtexter copybyrån reklam för ristretto stockholm snygg copy berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart ai-texter som säljer fondtexter google ads-kampanj mattor & copy kampanj texter med innehåll surdegscopy höstrusta kommunikationen konsten att skriva kärnvärden skriv rätt artikel om varumärken av benny karlsson lilja bilförsäkringscopy texter till it-dagar copy firar påsk texthjälp copy för hemleveranser innehåll artiklar copy till webben copywriting hemsida med säljande ord copy som ger affärer contentcase starkare varumärken webbcopy fonder finanscontent