Copywriter # 50
Svensk copy och content till finsk bank. När neobanken Saldo skulle etableras i Sverige mejslade vi på Ristretto Stockholm fram SEO-texter för både webben och ett antal landningssidor. Tidsplanen var härligt tight och alla sökord vägda på guldvåg. Som vanligt körde vi igång arbetet med ett uppstartsmöte där vi vände på stenar och kikade nyfiket ner i analyser.
Vi läste in oss på kunderna, kände in den nya tonalitetsplattformen, tog pulsen på marknaden och lärde känna konkurrenterna. Skruvade och vred på fördelar, klurade på vilka hinder som kunde finnas och ägnade timmar åt att borra i kundnyttor. (Här gick det åt en hel del kaffe, vilket i och för sig kanske inte hör hit). När hemläxan var klar blev det dags för copywritern att skriva den första texten.
I det här skedet gör vi alltid ett förslag där kunden först får känna in tonen i texten. Känns den rätt? Är det så här vi ska uppfattas? Harmonierar texten med varumärket och värdeerbjudandet? Den här fasen i copyarbetet sätter kvalitetsnivån framåt. När förslaget var godkänt kunde vår copywriter jobba vidare och leverera texterna efter hand. Många säljande ord blev det. Vill du veta mer om vårt sätt att jobba? Välkommen att kontakta oss.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
copydags, copywriter, content writer, mattcopy mattor & copy google ads-kampanj sms-texter copy bilförsäkring ux-copy copy som bygger relationer content vassa copywriters nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter säljande texter copywriter till it-arena glassreklam kampanjplanering reklamnyheter texter till sajten copyrätt copywriterns tips planera hösten konsten att skriva slogans content försäkring copywritern och korvgubben copywriter som håller sig på mattan copytext kapitalförvaltare taktisk copy bra innehåll copybyrån i stockholm idékoncept copy till fönsterkatalog annonstext gröna texter ai-copy hjälp med copyn reklamfilm överlåt copyn till bästa byrån copy svenskt kött webbtexter marknadsrätt copy bygger varumärke koll på marknadsföringen några ord om kärnvärden copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copywriter hemförsäkring copy-sommar strategisk copy contentcase copy som ger affärer hemsida med säljande ord copywriting artiklar copy till webben copy ölreklam lugnande copy copy firar påsk hyr en copywriter guldägg seo-texter copywriter med koll konsten att skriva kärnvärden varumärken copywriter digital copy bilcopy matcopy copywritern bloggar försäkringscopy saknar du ord? texter som säljer copy som säljer seo-copy webbcopy stockholms bästa mattcopy copytips reklam i sociala medier höstrusta kommunikationen artikel om varumärken av benny karlsson lilja skriv rätt texter till ny hemsida bilförsäkringscopy texter till it-dagar texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar design webbcopy fonder bli copykund copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder finanscontent förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor reklam copy till hösten reklam i siffror höstord copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy hela vägen banners som säljer copywriters matreklam copysamarbeten ord som flyger välgörande ord kampanjcopy copy och tonalitet för ny hudvårdsserie försäkringstexter innehållsmarknadsföring copywriter trygg-hansa brödtext benny karlsson, senior copywriter sanna mina ord reklamregler texter till hemsidan julreklam texter golvande ord copy till aktsams nya hemsida copy till eizo copytjänst klimatcopy skribenter solig reklam ord på guldvåg snygg copy reklam för ristretto stockholm berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart ai-texter som säljer fondtexter kampanj försäkrad text surdegscopy texter med innehåll