Copywriter # 50
Svensk copy och content till finsk bank. När neobanken Saldo skulle etableras i Sverige mejslade vi på Ristretto Stockholm fram SEO-texter för både webben och ett antal landningssidor. Tidsplanen var härligt tight och alla sökord vägda på guldvåg. Som vanligt körde vi igång arbetet med ett uppstartsmöte där vi vände på stenar och kikade nyfiket ner i analyser.
Vi läste in oss på kunderna, kände in den nya tonalitetsplattformen, tog pulsen på marknaden och lärde känna konkurrenterna. Skruvade och vred på fördelar, klurade på vilka hinder som kunde finnas och ägnade timmar åt att borra i kundnyttor. (Här gick det åt en hel del kaffe, vilket i och för sig kanske inte hör hit). När hemläxan var klar blev det dags för copywritern att skriva den första texten.
I det här skedet gör vi alltid ett förslag där kunden först får känna in tonen i texten. Känns den rätt? Är det så här vi ska uppfattas? Harmonierar texten med varumärket och värdeerbjudandet? Den här fasen i copyarbetet sätter kvalitetsnivån framåt. När förslaget var godkänt kunde vår copywriter jobba vidare och leverera texterna efter hand. Många säljande ord blev det. Vill du veta mer om vårt sätt att jobba? Välkommen att kontakta oss.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
reklamnyheter copy till eizo copy till aktsams nya hemsida copywriterns tips texter konsten att skriva slogans texter till hemsidan reklamregler brödtext benny karlsson, senior copywriter copywriter som håller sig på mattan copytext copy och tonalitet för ny hudvårdsserie försäkringstexter copy & innehåll bra innehåll copybyrån i stockholm copy till fönsterkatalog ord som flyger matreklam annonstext gröna texter ai-copy reklamfilm hjälp med copyn copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, rätt budskap, rätt regler copy bygger varumärke höstord reklam copy till hösten förpackningstext, förpackningsdesign copywriter bilförsäkring copy-sommar copywriter hemförsäkring copy till hemsidan webbcopy fonder finanscontent starkare varumärken contentcase copy som ger affärer hemsida med säljande ord copywriting copy till webben artiklar innehåll copy för hemleveranser texthjälp copy firar påsk texter till it-dagar bilförsäkringscopy artikel om varumärken av benny karlsson lilja skriv rätt konsten att skriva kärnvärden höstrusta kommunikationen surdegscopy texter med innehåll kampanj mattor & copy google ads-kampanj fondtexter ai-texter som säljer rätt innehåll, rätt smart berättande innehåll snygg copy reklam för ristretto stockholm copybyrån nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter copyreklam klimatcopy copytjänst stockholms bästa mattcopy seo-copy copy som säljer texter som säljer copywritern bloggar webbcopy copytips försäkringscopy säljande texter saknar du ord? copywriter varumärken matcopy bilcopy digital copy kampanjtips copywriter till it-arena glassreklam skribenter säljande kampanjer ord på guldvåg solig reklam vassa copywriters content säljande design copy som bygger relationer höstkampanj copy bilförsäkring ux-copy försäkrad text sms-texter mattcopy copydags, copywriter, content writer, copywriter med koll seo-texter reklam i sociala medier hyr en copywriter guldägg lugnande copy texter till ny hemsida misslyckad kampanj copy ölreklam ord som säljer copywriter skriver om bilar busfin copy design contentbyrån i stockholm bli copykund webbcopy fonder strategisk copy copy till städ- och byggföretag förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor koll på marknadsföringen några ord om kärnvärden marknadsrätt webbtexter reklam i siffror överlåt copyn till bästa byrån copywriter till golvföretag copy hela vägen banners som säljer finfina kampanjtips copywriters ai-texter copysamarbeten bästa texterna idékoncept höstcopy kampanjcopy välgörande ord taktisk copy kapitalförvaltare ai-texter som fungerar copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring content försäkring copywritern och korvgubben planera hösten sanna mina ord copyrätt texter till sajten julreklam kampanjplanering golvande ord