Copywriter # 50
Svensk copy och content till finsk bank. När neobanken Saldo skulle etableras i Sverige mejslade vi på Ristretto Stockholm fram SEO-texter för både webben och ett antal landningssidor. Tidsplanen var härligt tight och alla sökord vägda på guldvåg. Som vanligt körde vi igång arbetet med ett uppstartsmöte där vi vände på stenar och kikade nyfiket ner i analyser.
Vi läste in oss på kunderna, kände in den nya tonalitetsplattformen, tog pulsen på marknaden och lärde känna konkurrenterna. Skruvade och vred på fördelar, klurade på vilka hinder som kunde finnas och ägnade timmar åt att borra i kundnyttor. (Här gick det åt en hel del kaffe, vilket i och för sig kanske inte hör hit). När hemläxan var klar blev det dags för copywritern att skriva den första texten.
I det här skedet gör vi alltid ett förslag där kunden först får känna in tonen i texten. Känns den rätt? Är det så här vi ska uppfattas? Harmonierar texten med varumärket och värdeerbjudandet? Den här fasen i copyarbetet sätter kvalitetsnivån framåt. När förslaget var godkänt kunde vår copywriter jobba vidare och leverera texterna efter hand. Många säljande ord blev det. Vill du veta mer om vårt sätt att jobba? Välkommen att kontakta oss.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag strategisk copy contentcase copy som ger affärer design copy till webben artiklar ölreklam copy copy firar påsk texter till it-dagar bilförsäkringscopy artikel om varumärken av benny karlsson lilja skriv rätt konsten att skriva kärnvärden höstrusta kommunikationen surdegscopy texter med innehåll kampanj mattor & copy google ads-kampanj fondtexter ai-texter som säljer copy som bygger relationer snygg copy reklam för ristretto stockholm solig reklam ord på guldvåg kyliga texter säljande texter klimatcopy copytjänst golvande ord kampanjplanering julreklam texter till sajten copyrätt sanna mina ord planera hösten copywritern och korvgubben content försäkring innehållsmarknadsföring copywriter trygg-hansa copy och tonalitet för ny hudvårdsserie försäkringstexter välgörande ord kampanjcopy copy till fönsterkatalog ord som flyger copysamarbeten gröna texter ai-copy banners som säljer copy hela vägen copywriter till golvföretag överlåt copyn till bästa byrån reklam i siffror webbtexter marknadsrätt några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen innehåll för stockholms entrémattor annonskampanj seo-texter bankcopy finansiella texter förbättrar dina ai-texter matcopy copytips stockholms bästa mattcopy webbcopy seo-copy copywritern bloggar försäkringscopy saknar du ord? bilcopy digital copy copywriter varumärken texter som säljer copy som säljer copywriter hemförsäkring copy-sommar copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copy till hösten reklam höstord copy bygger varumärke rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött hjälp med copyn reklamfilm copywriters annonstext matreklam idékoncept copybyrån i stockholm bra innehåll taktisk copy kapitalförvaltare copytext copywriter som håller sig på mattan benny karlsson, senior copywriter brödtext reklamregler texter till hemsidan konsten att skriva slogans texter copywriterns tips copy till aktsams nya hemsida copy till eizo reklamnyheter copywriter till it-arena glassreklam skribenter text till hemsidan nya webbtexter vassa copywriters content berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart copy bilförsäkring ux-copy försäkrad text sms-texter mattcopy copydags, copywriter, content writer, copywriter med koll seo-texter reklam i sociala medier hyr en copywriter guldägg lugnande copy texter till ny hemsida texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar copywriting hemsida med säljande ord bli copykund webbcopy fonder webbcopy fonder finanscontent