Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till eizo copy till aktsams nya hemsida reklamnyheter texter till sajten copyrätt julreklam texter till hemsidan reklamregler konsten att skriva slogans content försäkring copywritern och korvgubben copywriter som håller sig på mattan copytext innehållsmarknadsföring försäkringstexter copy & innehåll bra innehåll copybyrån i stockholm copyvarordet idékoncept bästa texterna copy till fönsterkatalog annonstext matreklam finfina kampanjtips gröna texter hjälp med copyn ai-verktyg för text copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, rätt budskap, rätt regler copy svenskt kött webbtexter marknadsrätt reklam i siffror copy till hösten benny karlsson copy några ord om kärnvärden copywriter bilförsäkring hållbar copywriter seo-texter bankcopy finansiella texter förbättrar dina ai-texter copy-sommar strategisk copy copy till städ- och byggföretag bli copykund contentbyrån i stockholm webbcopy fonder design busfin copy artiklar innehåll copy till webben texthjälp copy & ai copy för hemleveranser lugnande copy copyguide texter till ny hemsida skriv rätt guldägg seo-texter copywriter med koll reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattcopy mattor & copy google ads-kampanj kampanj fondtexter ai-texter som säljer ux-copy copy som bygger relationer säljande design vassa copywriters payoff nya webbtexter text till hemsidan matiga texter skribenter ord om ai copywriter till it-arena kampanjtips glassreklam stockholms bästa mattcopy ai-copy seo-copy copy som säljer copy hållbara ord reklam för ristretto stockholm copywritern bloggar saknar du ord? säljande texter försäkringscopy copywriter copytips webbcopy hållbar copy varumärken texter som säljer matcopy bilcopy digital copy ai-texter klimatcopy skriv med ai copytjänst kyliga texter copyreklam solig reklam säljande kampanjer ord på guldvåg snygg copy copybyrån content berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart höstkampanj copy bilförsäkring sms-texter grön copy försäkrad text surdegscopy texter med innehåll konsten att skriva kärnvärden stresstålig copy höstrusta kommunikationen artikel om varumärken av benny karlsson lilja stressfri copy hyr en copywriter copy firar påsk bilförsäkringscopy texter till it-dagar ölreklam misslyckad kampanj copywriter skriver om bilar copy & bananskal ord som säljer tack för maten copywriting hemsida med säljande ord copyslogan copy som ger affärer contentcase starkare varumärken webbcopy fonder finanscontent copy till hemsidan copywriter hemförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor reklam koll på marknadsföringen copy bygger varumärke lugnande reklam höstord copywriter till golvföretag hållbar kommunikation överlåt copyn till bästa byrån reklamfilm copy hela vägen banners som säljer rätt ai-guide för kommunikationen copywriters matavfallstexter copysamarbeten tagline ord som flyger välgörande ord höstcopy kampanjcopy copy och tonalitet för ny hudvårdsserie taktisk copy kapitalförvaltare ai-texter som fungerar copywriter trygg-hansa brödtext benny karlsson, senior copywriter sanna mina ord copyprojekt planera hösten copywriterns tips koppla-av-copy texter golvande ord copy som håller kampanjplanering