Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copydags, copywriter, content writer, mattcopy mattor & copy google ads-kampanj sms-texter copy bilförsäkring ux-copy copy som bygger relationer content vassa copywriters nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter säljande texter copywriter till it-arena kampanjtips copy till eizo copy till aktsams nya hemsida golvande ord texter julreklam texter till hemsidan reklamregler sanna mina ord benny karlsson, senior copywriter brödtext copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie kampanjcopy välgörande ord ord som flyger copysamarbeten matreklam copywriters finfina kampanjtips hjälp med copyn reklamfilm överlåt copyn till bästa byrån copy svenskt kött webbtexter marknadsrätt copy bygger varumärke koll på marknadsföringen några ord om kärnvärden copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copywriter hemförsäkring copy-sommar strategisk copy contentcase copy som ger affärer hemsida med säljande ord copywriting artiklar copy till webben copy misslyckad kampanj texter till it-dagar bilförsäkringscopy texter till ny hemsida skriv rätt artikel om varumärken av benny karlsson lilja höstrusta kommunikationen reklam i sociala medier varumärken copywriter digital copy bilcopy matcopy copytips saknar du ord? försäkringscopy copywritern bloggar texter som säljer copy som säljer seo-copy webbcopy stockholms bästa mattcopy konsten att skriva kärnvärden copywriter med koll seo-texter guldägg hyr en copywriter copy firar påsk lugnande copy ölreklam texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar design webbcopy fonder bli copykund copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder finanscontent förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor reklam copy till hösten reklam i siffror höstord copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy hela vägen banners som säljer ai-copy gröna texter annonstext copy till fönsterkatalog idékoncept copybyrån i stockholm bra innehåll taktisk copy kapitalförvaltare copytext copywriter som håller sig på mattan copywritern och korvgubben content försäkring konsten att skriva slogans planera hösten copywriterns tips copyrätt texter till sajten reklamnyheter kampanjplanering glassreklam copytjänst klimatcopy skribenter solig reklam ord på guldvåg snygg copy reklam för ristretto stockholm berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart ai-texter som säljer fondtexter kampanj försäkrad text surdegscopy texter med innehåll