Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
strategisk copy webbcopy fonder finanscontent webbcopy fonder bli copykund hemsida med säljande ord copy till webben artiklar ölreklam copy bilförsäkringscopy texter till ny hemsida lugnande copy guldägg hyr en copywriter reklam i sociala medier seo-texter mattcopy copydags, copywriter, content writer, google ads-kampanj sms-texter försäkrad text ux-copy copy bilförsäkring rätt innehåll, rätt smart vassa copywriters content solig reklam ord på guldvåg kyliga texter säljande texter klimatcopy copytjänst reklamnyheter copy till eizo copyrätt copywriterns tips texter konsten att skriva slogans texter till hemsidan benny karlsson, senior copywriter brödtext copytext copywriter som håller sig på mattan taktisk copy kapitalförvaltare copybyrån i stockholm bra innehåll ord som flyger idékoncept copysamarbeten gröna texter ai-copy reklamfilm hjälp med copyn copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, marknadsrätt copy bygger varumärke höstord reklam copy till hösten förpackningstext, förpackningsdesign copywriter bilförsäkring copy-sommar copywriter hemförsäkring matcopy copytips stockholms bästa mattcopy webbcopy seo-copy copywritern bloggar försäkringscopy saknar du ord? bilcopy digital copy copywriter varumärken texter som säljer copy som säljer seo-texter bankcopy finansiella texter förbättrar dina ai-texter innehåll för stockholms entrémattor annonskampanj några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen webbtexter reklam i siffror överlåt copyn till bästa byrån copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler banners som säljer copy hela vägen copywriters annonstext matreklam copy till fönsterkatalog kampanjcopy välgörande ord försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring content försäkring copywritern och korvgubben planera hösten sanna mina ord reklamregler texter till sajten julreklam kampanjplanering golvande ord copy till aktsams nya hemsida copywriter till it-arena glassreklam skribenter text till hemsidan nya webbtexter reklam för ristretto stockholm snygg copy copy som bygger relationer berättande innehåll fondtexter ai-texter som säljer mattor & copy kampanj texter med innehåll surdegscopy höstrusta kommunikationen konsten att skriva kärnvärden copywriter med koll artikel om varumärken av benny karlsson lilja skriv rätt texter till it-dagar copy firar påsk texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar design copywriting contentcase copy som ger affärer copy till städ- och byggföretag