Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag strategisk copy contentcase copy som ger affärer design copy till webben artiklar ölreklam copy copy firar påsk texter till it-dagar guldägg texter som säljer reklam i sociala medier seo-texter surdegscopy texter med innehåll kampanj mattor & copy google ads-kampanj fondtexter ai-texter som säljer copy som bygger relationer snygg copy reklam för ristretto stockholm solig reklam ord på guldvåg kyliga texter säljande texter klimatcopy copytjänst golvande ord kampanjplanering copywriterns tips texter sanna mina ord planera hösten brödtext benny karlsson, senior copywriter copywriter som håller sig på mattan copytext kapitalförvaltare taktisk copy bra innehåll copybyrån i stockholm idékoncept matreklam annonstext copywriters reklamfilm hjälp med copyn copywriter till golvföretag överlåt copyn till bästa byrån copy bygger varumärke höstord några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copywriter bilförsäkring copy-sommar copywriter hemförsäkring copy som säljer copytips stockholms bästa mattcopy webbcopy seo-copy försäkringscopy saknar du ord? copywritern bloggar bilcopy digital copy copywriter varumärken matcopy förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor copy till hösten reklam webbtexter reklam i siffror copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött banners som säljer ai-copy gröna texter copysamarbeten ord som flyger copy till fönsterkatalog kampanjcopy välgörande ord försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring content försäkring copywritern och korvgubben texter till hemsidan konsten att skriva slogans texter till sajten julreklam copy till eizo reklamnyheter copywriter till it-arena glassreklam skribenter text till hemsidan nya webbtexter vassa copywriters content berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart copy bilförsäkring ux-copy försäkrad text sms-texter mattcopy copydags, copywriter, content writer, höstrusta kommunikationen konsten att skriva kärnvärden hyr en copywriter artikel om varumärken av benny karlsson lilja lugnande copy texter till ny hemsida texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar copywriting hemsida med säljande ord bli copykund webbcopy fonder webbcopy fonder finanscontent