Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till eizo reklamnyheter texter till sajten julreklam texter till hemsidan konsten att skriva slogans stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben copywriter som håller sig på mattan innehållsmarknadsföring försäkringstexter kampanjcopy bra innehåll copy till fönsterkatalog copysamarbeten webbcopy gröna texter reklamfilm copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött webbtexter reklam i siffror copy till hösten några ord om kärnvärden copywriter bilförsäkring seo-texter bankcopy finansiella texter copy-sommar copy som säljer bli copykund contentcase hemsida med säljande ord copy till webben copy copy för hemleveranser lugnande copy texter till ny hemsida hyr en copywriter artikel om varumärken av benny karlsson lilja höstrusta kommunikationen konsten att skriva kärnvärden texter med innehåll mattor & copy kampanj fondtexter ux-copy rätt innehåll, rätt smart snygg copy ord på guldvåg nya webbtexter kyliga texter glassreklam digital copy bilcopy copytips copywritern bloggar försäkringscopy varumärken matcopy saknar du ord? klimatcopy copywriter till it-arena skribenter solig reklam content reklam för ristretto stockholm copy som bygger relationer copy bilförsäkring sms-texter försäkrad text surdegscopy copydags, copywriter, content writer, reklam i sociala medier seo-texter guldägg texter som säljer copy firar påsk texter till it-dagar ölreklam copywriter skriver om bilar artiklar design webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder finanscontent copywriter hemförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign innehåll för stockholms entrémattor reklam copy bygger varumärke höstord copywriter till golvföretag överlåt copyn till bästa byrån seo-copy banners som säljer copywriters matreklam copywriter idékoncept välgörande ord copy och tonalitet för ny hudvårdsserie kapitalförvaltare copywriter trygg-hansa brödtext content försäkring sanna mina ord planera hösten copywriterns tips texter golvande ord kampanjplanering