Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk guldägg reklam i sociala medier surdegscopy sms-texter rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam reklamnyheter julreklam konsten att skriva slogans copywritern och korvgubben innehållsmarknadsföring välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter seo-copy copywriter till golvföretag copy bygger varumärke några ord om kärnvärden copy-sommar copytips försäkringscopy bilcopy copywritern bloggar digital copy varumärken matcopy förpackningstext, förpackningsdesign reklam reklam i siffror copy svenskt kött reklamfilm webbcopy copywriter bra innehåll copy och tonalitet för ny hudvårdsserie brödtext sanna mina ord copywriterns tips golvande ord klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy ux-copy kampanj konsten att skriva kärnvärden artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder