Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
golvande ord copywriterns tips sanna mina ord brödtext innehållsmarknadsföring välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam seo-copy copywriter till golvföretag copy bygger varumärke några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copy till städ- och byggföretag hemsida med säljande ord copy till webben ölreklam copy firar påsk guldägg reklam i sociala medier sms-texter ux-copy nya webbtexter kyliga texter glassreklam bilcopy copytips försäkringscopy copywritern bloggar varumärken matcopy digital copy klimatcopy solig reklam snygg copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar webbcopy fonder copy-sommar reklam reklam i siffror copy svenskt kött reklamfilm gröna texter webbcopy copywriter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copywritern och korvgubben konsten att skriva slogans julreklam reklamnyheter