Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
starkare varumärken webbcopy fonder finanscontent contentbyrån i stockholm contentcase copy som ger affärer hemsida med säljande ord copywriting copy till webben artiklar misslyckad kampanj copy för hemleveranser texthjälp texter till ny hemsida lugnande copy guldägg hyr en copywriter reklam i sociala medier seo-texter copywriter med koll copydags, copywriter, content writer, mattcopy sms-texter försäkrad text höstkampanj fondtexter ai-texter som säljer rätt innehåll, rätt smart berättande innehåll snygg copy reklam för ristretto stockholm säljande kampanjer nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter glassreklam copywriter till it-arena kampanjtips golvande ord kampanjplanering julreklam texter till sajten copyrätt sanna mina ord planera hösten copywritern och korvgubben content försäkring ai-texter som fungerar copywriter som håller sig på mattan copytext copy och tonalitet för ny hudvårdsserie försäkringstexter höstcopy bra innehåll copybyrån i stockholm copy till fönsterkatalog ord som flyger matreklam annonstext gröna texter ai-copy banners som säljer copy hela vägen copywriter till golvföretag överlåt copyn till bästa byrån reklam i siffror webbtexter marknadsrätt några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen innehåll för stockholms entrémattor annonskampanj copy-sommar copywriter hemförsäkring copy som säljer texter som säljer stockholms bästa mattcopy seo-copy copytips copywritern bloggar webbcopy försäkringscopy saknar du ord? copywriter säljande texter bilcopy digital copy varumärken matcopy förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter copy till hemsidan copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copy till hösten reklam höstord copy bygger varumärke rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött hjälp med copyn reklamfilm copywriters finfina kampanjtips copysamarbeten ai-texter idékoncept bästa texterna kampanjcopy välgörande ord taktisk copy kapitalförvaltare copy & innehåll copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring benny karlsson, senior copywriter brödtext reklamregler texter till hemsidan konsten att skriva slogans texter copywriterns tips copy till aktsams nya hemsida copy till eizo reklamnyheter copytjänst klimatcopy skribenter copyreklam ord på guldvåg solig reklam vassa copywriters content copybyrån copy som bygger relationer säljande design copy bilförsäkring ux-copy google ads-kampanj mattor & copy kampanj texter med innehåll surdegscopy höstrusta kommunikationen konsten att skriva kärnvärden skriv rätt artikel om varumärken av benny karlsson lilja bilförsäkringscopy texter till it-dagar copy firar påsk copy ölreklam ord som säljer copywriter skriver om bilar innehåll design busfin copy bli copykund webbcopy fonder strategisk copy copy till städ- och byggföretag