Copywriter # 7
15 tips på vassa copytexter
Bra copy ökar din försäljning. Bra copy får dina kunder att älska ditt företag. Bra copy är själen i kommunikationen. Nog snackat. Här är några saker som är smarta att tänka på när du skriver. Ha det gott!
1. Gestalta. Beskriv inte hur glad en person är – visa det genom personens handlingar.
2. Gå rakt på sak. Undvik slingrande inledningar. Var direkt.
3. Skriv korta texter – komprimera, klipp bort, skriv om och fånga kärnan i
din text.
4. Stryk, stryk, stryk, stryk, stryk, stryk och stryk igen.
5. Läs högt för dig själv. Flyter det? Är texten glasklar? Finns det en röd tråd?
6. Använd enkla och korta ord.
7. Använd aktiv form. Jämför ”han öppnar dörren” med
”dörren öppnades av honom”. Känner du skillnaden?
8. Kill your darlings. Du skriver för dina läsare. Inte för dig själv och dina kompisar.
9. Skriv en ingress som gör att läsaren går vidare och läser resten av texten. Försök svara på frågorna "när, var, hur och varför" i ingressen. Eller gör ett spännande påstående.
10. Var personlig. Ord som ”jag, du, ni, vi, de” gör din text mer levande.
11. Låt det viktigaste komma först i texten.
12. Dela in din text i stycken ”En tanke – ett stycke” är en bra riktlinje.
13. Använd mellanrubriker – de ger läsaren en bild av vad texten handlar om.
14. Undvik förkortningar.
15. Boka ett möte med oss, så får du fler tips på vassare texter.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
copysamarbeten matreklam copywriters finfina kampanjtips hjälp med copyn reklamfilm överlåt copyn till bästa byrån copy svenskt kött webbtexter marknadsrätt copy bygger varumärke koll på marknadsföringen några ord om kärnvärden copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign copywriter hemförsäkring copy-sommar strategisk copy contentcase copy som ger affärer hemsida med säljande ord copywriting artiklar copy till webben copy misslyckad kampanj texter till ny hemsida lugnande copy copy firar påsk skriv rätt artikel om varumärken av benny karlsson lilja höstrusta kommunikationen reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattcopy mattor & copy google ads-kampanj sms-texter copy bilförsäkring ux-copy copy som bygger relationer content vassa copywriters nya webbtexter text till hemsidan kyliga texter säljande texter copywriter till it-arena kampanjtips copy till eizo copy till aktsams nya hemsida golvande ord texter julreklam texter till hemsidan reklamregler sanna mina ord benny karlsson, senior copywriter brödtext copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie kampanjcopy välgörande ord ord som flyger webbcopy seo-copy copy som säljer texter som säljer stockholms bästa mattcopy saknar du ord? copywritern bloggar försäkringscopy copytips copywriter varumärken matcopy bilcopy digital copy copy till fönsterkatalog idékoncept copybyrån i stockholm bra innehåll taktisk copy kapitalförvaltare copytext copywriter som håller sig på mattan copywritern och korvgubben content försäkring konsten att skriva slogans planera hösten copywriterns tips copyrätt texter till sajten reklamnyheter kampanjplanering glassreklam copytjänst klimatcopy skribenter solig reklam ord på guldvåg snygg copy reklam för ristretto stockholm berättande innehåll rätt innehåll, rätt smart ai-texter som säljer fondtexter kampanj försäkrad text surdegscopy texter med innehåll konsten att skriva kärnvärden copywriter med koll seo-texter guldägg hyr en copywriter bilförsäkringscopy texter till it-dagar ölreklam texthjälp copy för hemleveranser ord som säljer copywriter skriver om bilar design webbcopy fonder bli copykund copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder finanscontent förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter annonskampanj innehåll för stockholms entrémattor reklam copy till hösten reklam i siffror höstord copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy hela vägen banners som säljer ai-copy gröna texter annonstext