Copywriter # 7
15 tips på vassa copytexter
Bra copy ökar din försäljning. Bra copy får dina kunder att älska ditt företag. Bra copy är själen i kommunikationen. Nog snackat. Här är några saker som är smarta att tänka på när du skriver. Ha det gott!
1. Gestalta. Beskriv inte hur glad en person är – visa det genom personens handlingar.
2. Gå rakt på sak. Undvik slingrande inledningar. Var direkt.
3. Skriv korta texter – komprimera, klipp bort, skriv om och fånga kärnan i
din text.
4. Stryk, stryk, stryk, stryk, stryk, stryk och stryk igen.
5. Läs högt för dig själv. Flyter det? Är texten glasklar? Finns det en röd tråd?
6. Använd enkla och korta ord.
7. Använd aktiv form. Jämför ”han öppnar dörren” med
”dörren öppnades av honom”. Känner du skillnaden?
8. Kill your darlings. Du skriver för dina läsare. Inte för dig själv och dina kompisar.
9. Skriv en ingress som gör att läsaren går vidare och läser resten av texten. Försök svara på frågorna "när, var, hur och varför" i ingressen. Eller gör ett spännande påstående.
10. Var personlig. Ord som ”jag, du, ni, vi, de” gör din text mer levande.
11. Låt det viktigaste komma först i texten.
12. Dela in din text i stycken ”En tanke – ett stycke” är en bra riktlinje.
13. Använd mellanrubriker – de ger läsaren en bild av vad texten handlar om.
14. Undvik förkortningar.
15. Boka ett möte med oss, så får du fler tips på vassare texter.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
annonstext copysamarbeten gröna texter hjälp med copyn reklamfilm överlåt copyn till bästa byrån copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, marknadsrätt copy bygger varumärke copy till hösten reklam copywriter bilförsäkring förpackningstext, förpackningsdesign förbättrar dina ai-texter seo-texter bankcopy finansiella texter strategisk copy webbcopy fonder finanscontent webbcopy fonder bli copykund hemsida med säljande ord ord som säljer copywriter skriver om bilar texthjälp copy för hemleveranser lugnande copy copy firar påsk texter till it-dagar skriv rätt artikel om varumärken av benny karlsson lilja copywriter med koll konsten att skriva kärnvärden texter med innehåll surdegscopy försäkrad text kampanj mattor & copy ux-copy copy bilförsäkring rätt innehåll, rätt smart vassa copywriters content text till hemsidan nya webbtexter säljande texter skribenter glassreklam copywriter till it-arena copy till aktsams nya hemsida golvande ord texter julreklam texter till sajten reklamregler sanna mina ord content försäkring copywritern och korvgubben copytext copywriter som håller sig på mattan taktisk copy kapitalförvaltare copybyrån i stockholm bra innehåll ord som flyger idékoncept digital copy bilcopy matcopy copytips stockholms bästa mattcopy saknar du ord? försäkringscopy copywritern bloggar copywriter varumärken texter som säljer copy som säljer seo-copy webbcopy copy till fönsterkatalog kampanjcopy välgörande ord försäkringstexter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copywriter trygg-hansa innehållsmarknadsföring brödtext benny karlsson, senior copywriter texter till hemsidan konsten att skriva slogans planera hösten copywriterns tips copyrätt copy till eizo reklamnyheter kampanjplanering klimatcopy copytjänst kyliga texter ord på guldvåg solig reklam reklam för ristretto stockholm snygg copy copy som bygger relationer berättande innehåll fondtexter ai-texter som säljer sms-texter google ads-kampanj copydags, copywriter, content writer, mattcopy seo-texter reklam i sociala medier höstrusta kommunikationen guldägg hyr en copywriter texter till ny hemsida bilförsäkringscopy copy ölreklam artiklar copy till webben design copywriting contentcase copy som ger affärer copy till städ- och byggföretag copywriter hemförsäkring copy-sommar innehåll för stockholms entrémattor annonskampanj några ord om kärnvärden koll på marknadsföringen webbtexter reklam i siffror höstord copywriter till golvföretag rätt budskap, rätt regler banners som säljer copy hela vägen copywriters ai-copy matreklam