Copywriters blogg
Läs om personliga copytexter, nya insikter, kundresor, reklam, växande varumärken, drömmar och konsten att formulera en storslagen call to action.
EIZO visar den rätta bilden
Ett fint exempel på contentarbete är det vi gör åt EIZO Nordic. Se ett smakprov här. Välkommen att prata med oss om content för dina egna kunder. Boka gärna ett möte och få tips som stärker relationerna.
Webbcopy för morgondagen
Tänk om det gick att förutse priserna på bostäder? Eller om busstrafiken kunde följas i realtid för exakta prognoser om ankomster? Omöjligt? Inte om du låter Webstep göra jobbet. Webstep är ett snabbväxande IT-företag som nu fått en helt ny hemsida. Vilka som skrivit den inkluderande copyn? Ja, kanske kan det vara den där trevliga kommunikationsbyrån som älskar både kaffe och säljande ord. Gör gärna ett besök på Websteps nya sidor här.
Köriga copyjobb. Nu är Arlandastad Bils nya webb klar. Vi på Ristretto Stockholm har skapat tonaliteten och mejlsat fram all copy. Se ett litet smakprov här:
Praktisk kombi, cool SUV med hög komfort, kompakt småbil, elhybrid eller kanske en transportbil för firmans expansion? Här på Arlandastad Bil förverkligar du dina bildrömmar. Med lång erfarenhet och stor bilpassion guidar vi dig genom bilköpet. Vår nya, toppmoderna bilhall på 6 000 kvm rymmer över 100 bilar som längtar efter att glida ut tryggt på vägarna. Välj bland välvårdade begagnade bilar i olika prisklasser och fabriksnya Peugeot- och Citroënbilar för alla behov och smaker.
Välkommen in på en provtur och upplev äkta körglädje
Se gärna mer på arlandastadbil.se
Grönt ljus för hållbara hemleveranser
Du har säkert mött dem hemma vid dörren. Förarna från Smart Delivery som levererar mat och andra varor med en obruten kylkedja. Bra för dig, dina varor och för vårt kära klot. Nu har vi skrivit ny SEO-optimerad copy och mejslat fram ny tonalitet till Smart Deliverys hemsida.
Ord som golvar läsaren?
Kanske, men bara i positiv mening såklart. För en tid sedan skrev vi några texter till Golvgruppens hemsida. Här ser du ett litet smakprov:
Förnya hemmet med stilrent microcement
Ge hallen en skön urban look, sätt en personlig prägel på kökets bänkskivor eller varför inte förnya hela badrummet. Möjligheterna med microcement är lika många som spännande. Du väljer fritt bland många olika ytskikt och färgnyanser, allt anpassat efter ditt hem och dina drömmar. Kanske önskar du en slät yta ovanför köksbänken eller en grövre yta för badrummet? Som sagt, möjligheterna är många. Vad längtar du efter?
Slitstarkt och underhållsfritt
Microcement, som även kallas microbetong, är det perfekta materialet för dig som vill föryngra hemmet med ett slitstarkt och rustikt material. Du slipper alla fogar och materialet har en lång livslängd. Ytan är både underhållsfri och lättstädad – och ger hemmet en personlig och inbjudande karaktär.
Enkelt att lägga
Microcement kan enkelt läggas ovanpå befintliga ytskikt som exempelvis ditt gamla kakel eller klinkers. Ytskiktet är bara 2–3 cm. Vi säkerställer givetvis att fuktspärrarna är intakta innan arbetet påbörjas.
Ge hemmet ett minimalistiskt och vackert intryck.
Kontakta oss om möjligheterna med microcement.

Hur starkt står ditt varumärke?
Behöver ditt varumärke förstärkas eller står det stadigt i marknadsmyllan? Här får du en liten påminnelse om varför det är viktigt att ge ditt varumärke extra muskler.
Ett starkt varumärke ger fina fördelar:
• Trygghet för dina kunder (produkten lever upp till förväntningarna)
• Ökat förtroende för dina produkter
• Ökad lönsamhet, bättre marginaler, stabilare efterfrågan
• Ökad märkes- och kundlojalitet
• Minskad priskänslighet
• Lättare att lansera nya produkter
• Ökad motivation internt (stolta medarbetare)
• Lättare att rekrytera medarbetare
• Högre värdering vid försäljning
Behöver ditt varumärke mer kraft? Prata med oss >

98 ord om värdet med bra kärnvärden
Vad är egentligen kärnvärden? Jo, det är de där livsviktiga orden som ska genomsyra företagets kommunikation – allt från copytexter och bilder till typsnitt, kläder och kundmöten. Dina kärnvärden måste alltid vara sanna, trovärdiga och relevanta.
Orden ska inte behöva sägas eller skrivas. Dina kunder ska istället känna och uppleva dem i kontakten med ditt företag. Med rätt kärnvärden håller du också ihop kommunikationen och minskar risken för att det sägs och skrivs olika saker i olika kanaler. Prata med oss om du vill ha hjälp att mejsla fram dina kärnvärden.

Äntligen fick vi skriva riktig brödtext
Stans bästa bageri är såklart Stockholms Stenugnsbageri. Ett familjeägt bageri som bakar allt för hand, helt utan konstigheter och mystiska tillsatser. Bakverken hittar du bland annat på ICA-butikerna över hela landet. Vi på Ristretto har hjälpt Stockholms Stenugnsbageri med en ny logotyp och designat förpackningar för både klassiska semlor och nyskapande semmelwraps. Varje förpackning stoltserar med denna väldoftande brödtext: "Visste du att semlor har njutits av stockholmarna sedan 1600-talet? Ordet semla kommer från latinets simila som betyder fint siktat vetemjöl. Passande nog är våra semlor bakade för hand med svenskt vetemjöl av högsta kvalitet. Och självklart fyller vi semlorna med äkta mandelmassa, toppad med nyvispad grädde. Njut långsamt."

Vill du vässa försäljningen, varna om dåligt dricksvatten, avisera om postpaket, bekräfta läkartider eller kanske undersöka vad dina kunder tycker om din service? Med Sergel Connects SMS-tjänster når du ut över världen med ett enkelt knapptryck på datorn.
För en tid sedan mejslade vi på Ristretto Stockholm fram säljande copyord och ny tonalitet till Sergel Connect. Här nedan ser du ett smakprov. Copywriter och strategisk projektledare var Benny Karlsson Lilja.
Enkel betalning via SMS
Vill du erbjuda ett smidigt alternativ till kontanter och långa kreditkortsnummer?
Med vår SMS-betalning behöver dina kunder bara SMS:a ett JA, så är betalningen klar.
Smart betalning med mobilen
Dina kunder betalar via ett SMS och vi debiterar beloppet på deras telefonräkning. Klart och tydligt. Vår SMS-betalning är en smidig betallösning för både dig och dina kunder – allt som behövs är en mobil.
Så här enkelt fungerar det
Du skickar ett SMS med ett erbjudande till kunden som enkelt SMS:ar tillbaka med ett JA eller anger ett bestämt belopp. Snabbt och smidigt. Du får direkt besked om köpet via en API (gränssnitt) och betalt inom 45 dagar.
Allt går automatiskt
Genom att ansluta dig till vår betaltjänst kan du korta ner kredittiden. Resultatet blir ökad likviditet och förbättrat kassaflöde. Vi skickar dina faktureringsunderlag till de aktuella operatörerna och varje månad får du en rapport som visar hur mycket som sålts eller samlats in under perioden. Eftersom allt går automatiskt, får du mer tid över för kundrelationerna.
Kom igång inom om en vecka
Det är lätt att komma igång med SMS-betalning. Vi hjälper dig med det praktiska och ser till att allt fungerar på ett tryggt sätt.
.

Innehållsmarknadsföring eller content marketing? Kärt barn har som bekant många namn. Funderar du på att starta ett contentprojekt? Prata gärna med oss, så tar vi fram ett förslag på upplägg. Se mer om content marketing här >
En helt vanlig blogg om copywriting, contentskrivande, trender, varumärken, reklam, leenden, människor och resultat. Tack för att du kikar in. Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.
Senaste inläggen
Arkiv
Länkar
Etiketter
copy till städ- och byggföretag contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk guldägg reklam i sociala medier surdegscopy kampanj rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam reklamnyheter julreklam sanna mina ord brödtext innehållsmarknadsföring välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter seo-copy copywriter till golvföretag copy bygger varumärke reklam copy-sommar copytips försäkringscopy bilcopy copywritern bloggar digital copy varumärken matcopy förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden reklam i siffror copy svenskt kött reklamfilm webbcopy copywriter bra innehåll copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copywritern och korvgubben konsten att skriva slogans copywriterns tips golvande ord klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy ux-copy sms-texter konsten att skriva kärnvärden artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder