Copywriter # 9
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder hemsida med säljande ord copywriter skriver om bilar copy för hemleveranser texter till ny hemsida texter som säljer konsten att skriva kärnvärden reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattor & copy ux-copy rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam golvande ord copywriterns tips julreklam texter till hemsidan brödtext copywritern och korvgubben copywriter som håller sig på mattan kapitalförvaltare bra innehåll copywriter webbcopy reklamfilm copywriter till golvföretag copy bygger varumärke reklam i siffror saknar du ord? förpackningstext, förpackningsdesign copy-sommar matcopy varumärken digital copy copywritern bloggar bilcopy försäkringscopy copytips seo-texter bankcopy finansiella texter innehåll för stockholms entrémattor reklam några ord om kärnvärden webbtexter copy svenskt kött seo-copy gröna texter matreklam copy till fönsterkatalog välgörande ord copy och tonalitet för ny hudvårdsserie innehållsmarknadsföring stockholms bästa mattcopy konsten att skriva slogans sanna mina ord texter till sajten reklamnyheter klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy fondtexter kampanj sms-texter surdegscopy seo-texter guldägg artikel om varumärken av benny karlsson lilja copy firar påsk ölreklam copy till webben contentcase webbcopy fonder finanscontent