Copywriter # 9
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Etikettmoln
seo-copy reklamfilm reklam matreklam konsten att skriva slogans hemsida med säljande ord ölreklam välgörande ord texter till ny hemsida snygg copy sanna mina ord reklam i sociala medier några ord om kärnvärden konsten att skriva kärnvärden guldägg webbcopy fonder copywriter copy till webben copy svenskt kött copy firar påsk kyliga texter innehållsmarknadsföring webbcopy ux-copy solig reklam matcopy varumärken försäkringscopy copywritern bloggar bilcopy digital copy copytips copywriter till golvföretag copywriterns tips gröna texter klimatcopy nya webbtexter reklam i siffror reklamnyheter sms-texter surdegscopy glassreklam julreklam brödtext copy för hemleveranser copy till fönsterkatalog copy-sommar copywriter skriver om bilar copywritern och korvgubben förpackningstext, förpackningsdesign golvande ord kampanj artikel om varumärken av benny karlsson lilja copy bygger varumärke copy och tonalitet för ny hudvårdsserie copy till städ- och byggföretag