Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copywriter copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy till städ- och byggföretag copy svenskt kött webbcopy kampanj content texter till it-dagar surdegscopy seo-texter copywriter som håller sig på mattan reklam mattor & copy kyliga texter copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord julreklam brödtext texter till hemsidan golvande ord förpackningstext, förpackningsdesign copywriterns tips copywriter till it-arena copywriter skriver om bilar copydags, copywriter, content writer, copy till webben ölreklam konsten att skriva slogans copy för hemleveranser contentcase texter till ny hemsida guldägg artikel om varumärken av benny karlsson lilja solig reklam seo-texter bankcopy finansiella texter sanna mina ord reklamnyheter bilcopy digital copy varumärken copywritern bloggar copytips försäkringscopy matcopy copywriter till golvföretag copywritern och korvgubben fondtexter glassreklam texter som säljer bra innehåll innehållsmarknadsföring kapitalförvaltare webbcopy fonder copy till eizo matreklam några ord om kärnvärden reklam i sociala medier rätt innehåll, rätt smart seo-copy sms-texter stockholms bästa mattcopy banners som säljer hemsida med säljande ord texter till sajten copy bygger varumärke klimatcopy webbcopy fonder finanscontent copy till fönsterkatalog copy-sommar reklamfilm saknar du ord? snygg copy gröna texter innehåll för stockholms entrémattor ux-copy copy firar påsk konsten att skriva kärnvärden webbtexter nya webbtexter reklam i siffror