Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
reklamnyheter copy till eizo texter till sajten sanna mina ord konsten att skriva slogans stockholms bästa mattcopy innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter seo-copy copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, webbtexter några ord om kärnvärden reklam innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk texter till it-dagar texter som säljer konsten att skriva kärnvärden reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattor & copy ux-copy rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam copywriter till it-arena bilcopy copytips försäkringscopy copywritern bloggar varumärken matcopy digital copy klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy fondtexter kampanj sms-texter surdegscopy seo-texter guldägg artikel om varumärken av benny karlsson lilja texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign saknar du ord? reklam i siffror copy bygger varumärke copywriter till golvföretag banners som säljer reklamfilm webbcopy copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan copywritern och korvgubben brödtext texter till hemsidan julreklam copywriterns tips golvande ord