Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
webbcopy fonder finanscontent webbcopy fonder hemsida med säljande ord copywriter skriver om bilar copy för hemleveranser copy firar påsk texter som säljer artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier copydags, copywriter, content writer, mattor & copy sms-texter ux-copy snygg copy solig reklam kyliga texter glassreklam copy till eizo golvande ord julreklam texter till hemsidan sanna mina ord copywritern och korvgubben copywriter som håller sig på mattan kapitalförvaltare välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter reklamfilm copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copywriter till golvföretag reklam i siffror saknar du ord? några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copy-sommar copytips försäkringscopy bilcopy copywritern bloggar digital copy varumärken matcopy seo-texter bankcopy finansiella texter innehåll för stockholms entrémattor reklam copy bygger varumärke webbtexter copy svenskt kött seo-copy banners som säljer webbcopy copywriter bra innehåll copy och tonalitet för ny hudvårdsserie innehållsmarknadsföring brödtext stockholms bästa mattcopy konsten att skriva slogans copywriterns tips texter till sajten reklamnyheter klimatcopy copywriter till it-arena nya webbtexter content rätt innehåll, rätt smart fondtexter kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden seo-texter guldägg texter till ny hemsida texter till it-dagar ölreklam copy till webben contentcase copy till städ- och byggföretag