CopywriterNS blogg
Läs om kärleksfull copy, insikter, reklam, AI-texter, varumärken, content writing och konsten att skriva en call to action som konverterar utan kullerbyttor.
2015 > 11
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Arkiv
Länkar
Etiketter
reklamnyheter copy till eizo copywriterns tips konsten att skriva slogans texter till hemsidan brödtext innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter seo-copy copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy bygger varumärke reklam saknar du ord? innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk texter till it-dagar artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier seo-texter copydags, copywriter, content writer, sms-texter ux-copy rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam copywriter till it-arena bilcopy copytips försäkringscopy copywritern bloggar varumärken matcopy digital copy klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy fondtexter mattor & copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden texter som säljer guldägg texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden webbtexter reklam i siffror copywriter till golvföretag banners som säljer reklamfilm webbcopy copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till sajten julreklam golvande ord