Copywriter # 50
Svensk copy och content till finsk bank. När neobanken Saldo skulle etableras i Sverige mejslade vi på Ristretto Stockholm fram SEO-texter för både webben och ett antal landningssidor. Tidsplanen var härligt tight och alla sökord vägda på guldvåg. Som vanligt körde vi igång arbetet med ett uppstartsmöte där vi vände på stenar och kikade nyfiket ner i analyser.
Vi läste in oss på kunderna, kände in den nya tonalitetsplattformen, tog pulsen på marknaden och lärde känna konkurrenterna. Skruvade och vred på fördelar, klurade på vilka hinder som kunde finnas och ägnade timmar åt att borra i kundnyttor. (Här gick det åt en hel del kaffe, vilket i och för sig kanske inte hör hit). När hemläxan var klar blev det dags för copywritern att skriva den första texten.
I det här skedet gör vi alltid ett förslag där kunden först får känna in tonen i texten. Känns den rätt? Är det så här vi ska uppfattas? Harmonierar texten med varumärket och värdeerbjudandet? Den här fasen i copyarbetet sätter kvalitetsnivån framåt. När förslaget var godkänt kunde vår copywriter jobba vidare och leverera texterna efter hand. Många säljande ord blev det. Vill du veta mer om vårt sätt att jobba? Välkommen att kontakta oss.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
matreklam gröna texter seo-copy copy svenskt kött copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy bygger varumärke reklam saknar du ord? innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent contentcase copy till webben ölreklam copy firar påsk texter till it-dagar artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier seo-texter copydags, copywriter, content writer, sms-texter ux-copy rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter glassreklam copywriter till it-arena golvande ord julreklam texter till sajten sanna mina ord copywritern och korvgubben stockholms bästa mattcopy copywriter som håller sig på mattan kapitalförvaltare bra innehåll copywriter bilcopy copytips försäkringscopy copywritern bloggar varumärken matcopy digital copy copy till fönsterkatalog välgörande ord copy och tonalitet för ny hudvårdsserie innehållsmarknadsföring brödtext texter till hemsidan konsten att skriva slogans copywriterns tips copy till eizo reklamnyheter klimatcopy kyliga texter solig reklam snygg copy fondtexter mattor & copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden texter som säljer guldägg texter till ny hemsida copy för hemleveranser copywriter skriver om bilar hemsida med säljande ord webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign några ord om kärnvärden webbtexter reklam i siffror copywriter till golvföretag banners som säljer reklamfilm webbcopy