Copywriter # 39

Innehållsmarknadsföring eller content marketing? 
Kärt barn har som bekant många namn. Men vad är egentligen innehållsmarknadsföring (eller content marketing, om du så vill)? Varför är det lönsamt att jobba med? Och hur gör du för att undvika de vanliga fallgroparna? Innehållsmarknadsföring handlar om att sälja. Utan säljsnack. Mer konkret handlar det om att skapa relevant och värdefullt innehåll till dina kunder. Här finns lika många möjligheter som ett snöre är långt (nåja). Exempelvis kan du kommunicera med dina kunder via din blogg (som vi gör just nu), webb, nyhetsbrev eller Instagram. Men tänk på att inte sälja i första hand, berätta istället hur du kan hjälpa dina kunder. Utbilda dem, sprid inspiration, få dem att växa, bli en kompis. Vi har hjälpt många kunder med framgångsrik content marketing.
 Välkommen att kontakta oss, så berättar vi om hur du lyckas med dina contentsatsningar. 
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln