Copywriter # 38

Några ord om Benny Karlsson Lilja, copywriter
Benny drivs av att skapa kommunikation som utmanar, väcker känslor och bygger varumärken. I rollen som copywriter jobbar Benny med nationella och internationella uppdrag inom både B2B och B2C. Tack vare erfarenheter av såväl offentlig sektor, som privat och ideell finns en stor förståelse för olika kulturers och organisationers utmaningar.
Det är nu över 20 år sedan som Benny skrev sin första copytext och redan från start handlade skrivandet om att ge idéer liv och få orden att flyga. Under åren har
han haft uppdrag inom en rad branscher – allt från läkemedel, hälsa, livsmedel och återvinning till IT, bredband, telefoni, finans, försäkring, media, bygg och fastigheter.
Benny älskar att ge sig ut på djupt vatten och pröva nya vägar. Inte som ett självändamål, utan för att skapa relevant kommunikation som gör skillnad.
På riktigt.
Benny har en bakgrund som säljchef på försäkringsbolag, chef för direktkommunikation inom bankvärlden och som marknadsansvarig på tidning.
I botten finns en marknadsekonomexamen, kompletterad med studier
i bland annat marknadssociologi på Stockholms universitet och utbildning på Berghs School of Communication.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
innehållsmarknadsföring välgörande ord matreklam copy svenskt kött copy bygger varumärke några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copy till städ- och byggföretag matcopy ölreklam guldägg reklam i sociala medier surdegscopy sms-texter snygg copy glassreklam julreklam konsten att skriva slogans copywritern och korvgubben digital copy varumärken copywritern bloggar försäkringscopy copytips brödtext sanna mina ord copywriterns tips reklamnyheter solig reklam ux-copy kampanj konsten att skriva kärnvärden artikel om varumärken av benny karlsson lilja copy firar påsk copy till webben webbcopy fonder copy-sommar bilcopy reklam reklam i siffror reklamfilm copy till fönsterkatalog copy och tonalitet för ny hudvårdsserie