Copywriter # 9
Konsten att skriva en payoff
Payoff, slogan, tagline… Oavsett vad du kallar den korta raden intill logotypen, så har den en otrolig kraft i kommunikationen. Om den är bra skriven, vill säga. Du minns väl de här?
BRIS Barn är oslagbara
APPLE Think different
FELIX Gör det goda godare
FROSTIES De väcker tigern i dig
GEVALIA När du får oväntat besök
FRITIDSRESOR Dagarna man minns
NOKIA Connecting people
OLW För att du älskar det goda
CARLSHAMNS Gott, gotti, gott gott
LIBERO Det känns tryggt
LÄTTA Om du har bestämt dig
VICKS Extra starka, extra friska
AHLGRENS BILAR Sveriges mest köpta bil
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
Bloggarkiv
Etikettmoln
innehållsmarknadsföring välgörande ord matreklam copy svenskt kött copy bygger varumärke några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copy till städ- och byggföretag matcopy ölreklam guldägg reklam i sociala medier surdegscopy sms-texter snygg copy glassreklam julreklam konsten att skriva slogans copywritern och korvgubben digital copy varumärken copywritern bloggar försäkringscopy copytips brödtext sanna mina ord copywriterns tips reklamnyheter solig reklam ux-copy kampanj konsten att skriva kärnvärden artikel om varumärken av benny karlsson lilja copy firar påsk copy till webben webbcopy fonder copy-sommar bilcopy reklam reklam i siffror reklamfilm copy till fönsterkatalog copy och tonalitet för ny hudvårdsserie