Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
reklamnyheter copy till eizo copywriterns tips konsten att skriva slogans texter till hemsidan brödtext innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog idékoncept webbcopy gröna texter reklamfilm banners som säljer copywriter till golvföretag reklam i siffror webbtexter några ord om kärnvärden innehåll för stockholms entrémattor seo-texter bankcopy finansiella texter webbcopy fonder finanscontent contentcase hemsida med säljande ord copy till webben artiklar copy för hemleveranser copy firar påsk texter till it-dagar artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier seo-texter copydags, copywriter, content writer, sms-texter ux-copy rätt innehåll, rätt smart content solig reklam ord på guldvåg skribenter klimatcopy digital copy bilcopy copytips försäkringscopy copywritern bloggar varumärken matcopy saknar du ord? copywriter till it-arena glassreklam kyliga texter nya webbtexter reklam för ristretto stockholm snygg copy fondtexter mattor & copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden texter som säljer guldägg texter till ny hemsida copy ölreklam copywriter skriver om bilar design bli copykund webbcopy fonder copy till städ- och byggföretag copy-sommar förpackningstext, förpackningsdesign reklam copy bygger varumärke copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött seo-copy copywriters copysamarbeten matreklam copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till sajten julreklam golvande ord